FAQ bewoners - Loop5

 

Intrede

Waar kan ik mijn intredende plaatsbeschrijving terugvinden?

Je plaatsbeschrijving wordt na ondertekening automatisch naar jouw e-mailadres verzonden, check zeker ook jouw spam. Je kan jouw intredende plaatsbeschrijving ook standaard terugvinden bij jouw documenten op jouw huurdersportaal

Heb je het niet ontvangen? Dat kan, soms is het bestand zo groot dat het niet goed aankomt. Stuur dan even een berichtje naar jouw Upliving coach via My Upliving. Zij bezorgt je het document graag via WeTransfer. 

Wat als ik overige gebreken constateer na het ondertekenen van de plaatsbeschrijving?

Geen zorgen. De eerste twee weken kunnen er nog foto’s aan je plaatsbeschrijving toegevoegd worden. Controleer je plaatsbeschrijving dus goed en check je appartement grondig. Indien je overige gebreken constateert, maak je hier foto’s van en deze foto’s stuur je in een overzichtelijke mail naar loop5@upliving.be.

Waar vind ik algemene informatie over verblijven bij Upliving?

Het antwoord op de meest gestelde vragen kan je integraal terugvinden op deze pagina. Geweldig toch? 

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? 
Contacteer jouw Upliving coach via My Upliving, zij zal je met veel plezier verder helpen. 

 

My Upliving

Wat is de My Upliving-app en waarvoor heb ik deze nodig?

De My Upliving-app is dé manier om contact te maken met jouw Upliving coach en de andere bewoners in Upliving - Loop5 en updates te ontvangen over evenementen en de leuke community. 

Good-to-know: je bent de allereerste gebruiker van onze app. De komende maanden zullen er nog extra features worden toegevoegd, waaronder de toegangscontrole via de app, deelfaciliteiten, het melden van klussen, enzoverder. 

Mocht je onderweg bugs tegenkomen of vragen hebben, neem dan gerust contact op via de chat of appsupport@upgrade-estate.be.

We zijn hier om te helpen!

Hoe activeer ik mijn My Upliving-account?
  1. Download de My Upliving-App
    Ga naar de app store op je smartphone of tablet, zoek naar ‘My Upliving’ en klik op downloaden.
  2. Maak een nieuw account
    Open de app en klik op ‘Nog geen actief account of wachtwoord vergeten?' op het inlogscherm.
  3. Geef je e-mailadres in
    Gebruik hetzelfde e-mailadres als in je contactgegevens op upportal.be.
  4. Kies een wachtwoord & log in
Ik heb een vraag over mijn contract of mijn betalingen, waar kan ik terecht?

Je kan voor al je administratieve vragen en vragen over betalingen terecht bij backoffice@upliving.be.

Ik heb een dringend probleem buiten de werkuren van de Upliving coach, wat nu?

Voor urgenties en noodgevallen kan je terecht bij onze Emergency Line: +32 9 395 98 98 van maandag tot vrijdag vanaf 18u tot 8u ‘s ochtends en tijdens het weekend.  

 

Laundry

Hoe reserveer ik de was- en droogmachine?

Op dit moment kan je de machines nog niet reserveren. 
Als je ziet dat een van de machines leeg en beschikbaar is, mag je deze gebruiken.

Houd je wastijden goed in de gaten zodat de machines door jouw buren ook vlot gebruikt kunnen worden.

Op termijn zal het boeken van een was- of droogmachine als feature toegevoegd worden aan de My Upliving app.

Hoeveel kost een wasbeurt?

Aangezien jullie de eerste gebruikers – en dus het ‘testpubliek’ - zullen zijn van onze nieuwe reservatietool voor de was- en droogmachines, hebben we besloten om de wasbeurten gratis te maken tot eind augustus 2024. 
Het enige wat we verwachten, is jullie feedback bij problemen! 😉

Ik heb een probleem met een was- of droogmachine, waar kan ik terecht?

Een probleem met één van de deelfaciliteiten mag je steeds melden aan jouw Upliving coach via My Upliving. 

 

Co-Chill

Hoe reserveer ik de Co-Chillroom?

De Co-Chill mag vrij gebruikt worden door alle bewoners van Upliving Loop5.
Wees lief voor je buren en het materiaal dat ter beschikking gesteld wordt.
Wat je gebruikt, ruim je ook steeds op.

Wil je de Co-Chill privé reserveren?
Neem dan contact op met jouw Upliving coach via My Upliving. 

 

Community

Mijn buren veroorzaken overlast. Wat kan ik doen?

We zijn allemaal respectvolle mensen. Aarzel niet even kennis te maken met je buren en elkaar te contacteren via My Upliving of gewoon eens te gaan aankloppen op de deur. Goede communicatie is de sleutel tot succes.

Mocht je toch structureel last hebben van overlast, aarzel dan niet om de Upliving coach te contacteren via My Upliving.

Ik zou graag een feestje geven, maar mag dat wel?

Wij willen dat iedereen zoveel mogelijk van zijn appartement kan genieten. Een feestje hoort daar al een keer bij, maar natuurlijk altijd binnen de grenzen van het toelaatbare. De nachtrust moet gerespecteerd worden tussen 22u en 7u, tenzij anders overeengekomen. 

Informeer je buren over de nakende festiviteiten of nodig hen uit zodat de overlast tot een minimum beperkt wordt. 
Schol!

 

Deelmobiliteit

Waar vind ik de deelfietsen en deelsteps terug?

Upliving – Loop 5 biedt voor haar huurders de e-bikes van Dott én de e-steps van HOPPY aan. De parkeerzones liggen vlak bij elkaar, aan de fietsersparking op niveau 0. 

Hoe maak ik een Hoppy account aan?
  1. Download de Hoppy app
    Ga naar de app store op je smartphone of tablet, zoek naar ‘Hoppy Mobility’ en klik op downloaden.
    Let op: ‘Hoppy – Shared Mobility’ is de oude versie van de app, download zeker de juiste.
  2. Maak een nieuw account
    Open de app en vul alle gevraagde gegevens in.
  3. Hoe reserveer of parkeer ik een Hoppy Step?
    Klik bovenaan in de app op ‘Hoe te rijden’ voor een handige handleiding over het gebruik van de Hoppy Steps.
    Zoek en selecteer de step die jij wil gebruiken op de kaart en volg de stappen in de app.
Hoe maak ik een Dott account aan?
  1. Download de Dott app
    Ga naar de app store op je smartphone of tablet, zoek naar ‘Dott – Unlock your city’ en klik op downloaden.
  2. Maak een nieuw account
    Open de app, klik op ‘Aan de slag’ en vul alle gevraagde gegevens in.
  3. Hoe reserveer of parkeer ik een Dott Fiets?
    Zoek en selecteer de fiets die jij wil gebruiken op de kaart en volg de stappen in de app.
Wordt er een korting gegeven aan Upliving-bewoners?

Jazeker. Dankzij onze partnership met HOPPY kan je als Upliving-bewoner aan halve prijs gebruik maken van de Hoppy-steps. 

Wens je hiervan gebruik te maken? Stuur dan een e-mail naar partnerships@behoppy.eu. Vergeet niet te vermelden dat je een bewoner bent bij Upliving – Loop 5. 

Voor Dott gelden de gewone tarieven en worden er nog geen kortingen toegekend. 

 

Internet

Wat doe ik als mijn internetverbinding niet werkt of onstabiel is?

Neem rechtstreeks contact op met SmartEye via de Helpdesk: support@smarteye.eu of telefonisch via 09 395 60 00.

Geef steeds een zo duidelijk mogelijk verhaal van wat het probleem exact is. Bijvoorbeeld:

  • Gebruikersnaam: X
  • Upliving: Uplivinggebouw, kamernummer, verdiep
  • Probleemomschrijving: Mijn iPhone 12 kan in de Co-Chillroom op verdieping 1 geen verbinding met het wifi netwerk SmartEye maken. 
Ik zou toch graag sneller internet willen. Hoe kan dit?

Er zijn verschillende upgrades mogelijk. Vraag je Upliving coach om meer info over onze snellere formules.

 

Badge & deurbel

Hoe werkt de deurbel?

Het gebouw is voorzien van een Fasttel-systeem. 
Het Fasttel-systeem is gelinkt aan je telefoon. Je zal dus een oproep krijgen als iemand bij jou aanbelt. Je kan de inkomdeur openen met je telefoon door op toets “2” te drukken.

Tip: sla dit nummer op als ‘deurbel’ in je telefoon!

Hoe werkt mijn badge en heb ik overal toegang?

Je hebt toegang tot alle deuren die jij nodig hebt. 
Met je badge even de Saltolezer scannen en zodra het lampje groen wordt, kan je de deur openen. 

 

Jouw appartement

Hoe werkt mijn vaatwasser?

Download de gebruiksaanwijzingen

Hoe werkt mijn combi microgolfoven?

Download de gebruiksaanwijzingen

Het licht in de berging blijft branden! Wat doe ik?

De verlichting van de berging werkt automatisch.
Deze sensor is heel gevoelig en detecteert jou soms vooraleer je het door hebt, ook met een gesloten deur.

De duurtijd van brandend licht kan aangepast worden: 5 seconden / 90 seconden / 3 minuten.
Indien je dit wenst, contacteer dan jouw Upliving coach via My Upliving.

Hoe pas ik de temperatuur van mijn vloerverwarming aan?

Je vindt jouw thermostaat terug in je woonkamer. Op het scherm kan je de reële temperatuur in je appartement aflezen. 

Wil je dit aanpassen? Druk op het thermostaatteken rechts vanboven, hierna kan je met de pijltjes de temperatuur aanpassen.

Help! Ik heb geen verwarming, warm water of elektriciteit meer?

Gebeurt dit tijdens de werkuren? Contacteer jouw Upliving coach via My Upliving. 

Gebeurt dit buiten de werkuren of tijdens het weekend? Contacteer de Emergency Line: +32 9 395 98 98.

Er zijn enkele lampen kapot in mijn appartement. Waar kan ik deze kopen?

Je kan deze lampen aankopen bij een doe-het-zelf-winkel in de buurt.

Tip: Neem de defecte lamp mee zodat je zeker het juiste type aankoopt.

 

Afval

Waar kan ik mijn afval kwijt?

Jouw afval kan je kwijt in de afvalcontainers. Deze vind je in het afvallokaal op het gelijkvloers.

Sorteren, hoe doe ik dat?

We hebben vijf soorten afvalcontainers:

  • Restafval (voorsorteren in een doorzichtige zak)
  • Karton/papier (enkel voor karton en papier, graag steeds platgemaakt)
  • PMD (voorsorteren in een doorzichtige zak)
  • Glascontainers (enkel voor glas)
  • Swill (organisch afval)
Wat doe ik als de containers niet aanwezig zijn in het afvallokaal?

Wanneer de containers niet op hun vertrouwde plaats staan, dan vind je ze hoogstwaarschijnlijk buiten aan de straat terug ter ophaling.

1 gouden regel: laat jouw afval nooit op de grond achter. Gewoon even naar buiten gaan en het daar in de desbetreffende containers weggooien.

Waar breng ik mijn grof huisvuil naartoe?

Jouw grof huisvuil hoort thuis in één van de containerparken van Gent. Check zeker even de website van IVAGO: https://www.ivago.be.

 

Onderhoud

Moet ik als huurder zelf mijn ramen wassen?

Jazeker! 

Ben ik als huurder zelf verantwoordelijk voor het schuren van mijn terras?

Jazeker. Het is belangrijk dat jouw terras jaarlijks een schuurbeurt krijgt. Idealiter gebruik je een schuurborstel en een (ecologisch) poetsproduct voor de terrassen.

Vraag gerust advies aan jouw Upliving coach via My Upliving. 

 

Ongedierte

Help, ik heb een muis gezien! Wat doe ik?

Muizen zijn goede klimmers, en een muis heeft maar een gat ter grootte van een potlood nodig om ergens door te dringen. Maak het hen dan ook onmogelijk zich bij je te voeden: zorg dat je eten niet toegankelijk is en laat geen afval rondslingeren in je appartement of op je terras.

Neem onmiddellijk actie en informeer je Upliving coach via My Upliving. 

 

Uittrede

Mijn verhuisdatum komt in zicht, wat zal er gebeuren?

Ongeveer een maand voor het einde van je contract zal jouw Upliving coach een afspraak met je maken om bij je langs te komen voor een préscan. Tijdens dit moment zal de coach je laten weten of jij nog bepaalde zaken in orde moet brengen voor je kan verhuizen.

Is er geen schade in je appartement? Super, jij bent er klaar voor om te beginnen inpakken! 
Is er schade in je appartement? Je maakt samen met de coach afspraken over de herstelling van deze schade.

Ik heb schade aangebracht in mijn appartement. Wat gaat mij dat kosten?

Vraag aan jouw Upliving coach naar een lijst met alle tarieven voor de herstellingen. 

Ik heb schade aangebracht aan mijn muur en wil deze zelf herstellen en herschilderen. Waar vind ik de juiste kleurcodes?

Onze muren werden geschilderd met professionele verf. Het is dan ook belangrijk dat je dezelfde professionele verf gebruikt. Deze vind je in specifieke winkels: vb. Polar Paints in Gent.

Vraag de juiste kleurcodes aan jouw Upliving coach.

Wanneer kan ik het appartement verlaten en mijn sleutels afgeven?

Jouw Upliving coach zal jou contacteren om hiervoor een afspraak vast te leggen.

Wanneer krijg ik mijn waarborg terug?

Je krijgt jouw waarborg (mits eventuele kosten) terug binnen de 3 maanden na jouw uittrede.