FAQ bewoners - Queen

 

Intrede

Waar kan ik mijn intredende plaatsbeschrijving terugvinden?

Je plaatsbeschrijving wordt na ondertekening automatisch naar je e-mailadres verzonden. Het is een groot bestand en komt daarom niet altijd aan. Check zeker ook je spam. Heb je het niet ontvangen? Stuur even een mailtje naar je coach en zij bezorgt je het document graag via WeTransfer.

Wat als ik overige gebreken constateer na het ondertekenen van de plaatsbeschrijving?

Geen zorgen. De eerste twee weken kunnen er nog foto’s aan je plaatsbeschrijving toegevoegd worden. Controleer je plaatsbeschrijving dus goed en check je appartement grondig. Indien je overige gebreken constateert, maak je hier foto’s van en deze foto’s stuur je in een overzichtelijke mail naar queen@upliving.be.

Waar vind ik algemene informatie over verblijven bij Upliving?

Deze informatie kan je integraal terugvinden op deze pagina. Geweldig toch!?

 

Deelsystemen

Wat is de Tapazz-app en waarvoor heb ik deze nodig?

Bij Upliving Queen gebruiken we de Tapazz-app voor het gebruik van het wassalon (Laundry).

Jullie hebben allemaal een e-mail ontvangen om de app te downloaden.

Hoe activeer ik mijn account?
  • Accepteer de uitnodiging in de e-mail.
  • Download de app & log in.
Hoe reserveer ik de was- en droogmachine?
  • Open de Tapazz-app.
  • Klik op ‘Laundry’ en reserveer een machine naar keuze.
  • Geef de juiste tijd door wanneer je wilt wassen/drogen.
  • Ga naar ‘today’ / ‘bookings’ waar je een overzicht vindt van jouw reservaties.
  • Ga op het gereserveerde tijdstip naar de Laundry, open je app en druk op ‘start booking’.
  • Na een aantal meldingen zal de app zoeken naar de was-/droogmachine en een ‘open/close’ knop tonen.
  • Je zal zien dat de wasmachine of droger nu aan zal gaan om het gewenste programma te selecteren.
  • Beëindig jouw boeking binnen de reserveringsuren.
  • Na jouw eerste boeking ontvang je een e-mail om de was te betalen.
Hoeveel kost een wasbeurt?

Een wasbeurt kost €1,5 euro/uur*. Een wasbeurt duurt minimaal 2 uur.

*Deze tarieven kunnen wijzigen.

Waar moet ik op letten tijdens mijn wasbeurt?
  • Start de boeking binnen 15 minuten. Later dan 15min = no show fee.
  • Beëindig je boeking op tijd. Bij later beëindigen wordt een boete in rekening gebracht.
  • Betaling wordt per wasbeurt van je rekening afgeschreven.
  • Je ontvangt een herinnering per e-mail 10 minuten voor het einde van jouw wasbeurt.
Ik heb een probleem met mijn Tapazz-account, waar kan ik terecht?

Contacteer dan de helpdesk via support@tapazz.com.

 

Gemeenschappelijke ruimtes & BBQ

Hoe reserveer ik de co-working/ontspanningsruimte (co-chillroom) en de BBQ

Neem contact op met jouw Upliving coach.

Indien je de co-chillroom voor privé-doeleinden wenst te huren, zijn volgende (voordeel)tarieven* van toepassing:

  • Halve dag (4u): 50 euro (incl. btw)
  • Volledige dag (8u): 100 euro (incl. btw)

*Tarieven kunnen wijzigen

 

Internet

Wat doe ik als mijn internetverbinding niet werkt of onstabiel is?

We hebben een 24/7 support-service met Smarteye, de leverancier.
Je kan hen telefonisch contacteren via 09 395 6000 (24/7).

Ik zou toch graag sneller internet willen. Hoe kan dit?

Er zijn verschillende upgrades mogelijk. Vraag jouw coach meer info over de snellere formules.

 

Sleutel & deurbel

Hoe werkt de deurbel?

Elk gebouw is voorzien van een Fasttel-systeem. Je appartementsnummer is gelinkt aan je telefoon & je zal dus een oproep krijgen als iemand aanbelt.
Best dit nummer even opslaan als ‘deurbel’.
Je kan de deur openen met je telefoon door op toets “2” te drukken.

Hoe werkt mijn badge en heb ik overal toegang?

Badge:
Met je badge heb je toegang tot alle deuren die jij nodig hebt. Even de wandlezer scannen en zodra het lampje groen wordt, kan je de deur openen.

Salto KS app:
De Salto KS app is gelinkt aan jouw badge. Je ontvangt een uitnodigingsmail van Salto KS en je kan de app gemakkelijk downloaden. Hierdoor kan je je smartphone als extra sleutel gebruiken.

 

Afval

Waar kan ik mijn afval kwijt?

Het afvallokaal bevindt zich tussen de huizen en de co-chillroom.

Sorteren, hoe doe ik dat?

We hebben vier soorten afvalcontainers:

  • ZWART: restafval (afval mag in elke mogelijke zak)
  • GEEL: karton/papier (geen zak, geen plastic, isomo of andere…)
  • BLAUW: PMD (enkel toegestaan in de blauwe PMD zakken van IVAGO)
  • ORANJE: Glascontainers

Voedseloverschotten mogen – volgens de informatie op het plakkaat aan de kippenren – aan de kippen gegeven worden. De kippen vind je naast de overdekte fietsenstalling in de tuin.

Wat doe ik als de containers niet aanwezig zijn in het afvallokaal?

Wanneer de containers niet op hun vertrouwde plaats staan, dan vind je ze hoogstwaarschijnlijk buiten terug ter ophaling.

1 gouden regel: laat jouw afval nooit op de grond achter. Gewoon even naar buiten gaan en het daar in de desbetreffende containers weggooien.

Waar breng ik mijn grof huisvuil naartoe?

Jouw grof huisvuil hoort thuis in één van de containerparken van Gent. Check zeker even de website van IVAGO: https://www.ivago.be.

 

Jouw appartement

Hoe werkt mijn vaatwasser?

Download de gebruiksaanwijzingen

Hoe werkt mijn combi oven?

Download de gebruiksaanwijzingen

Het licht in de berging blijft branden! Wat doe ik?

De verlichting van de berging werkt automatisch.
Deze sensor is heel gevoelig en detecteert jou soms vooraleer je het door hebt, ook met een gesloten deur.

De duurtijd van brandend licht kan aangepast worden: 5 seconden / 90 seconden / 3 minuten.
Indien je dit wenst, contacteer dan jouw coach.

Er zijn enkele lampjes kapot in mijn appartement. Waar kan ik deze kopen?

Je kan deze lampen aankopen bij een doe-het-zelf-winkel in de buurt.

Tip: neem voor de zekerheid de defecte lamp mee zodat je zeker het juiste type aankoopt of contacteer jouw coach voor meer details.

Hoe werkt mijn warmtepomp?

Vraag eerst en vooral advies aan jouw coach indien er een probleem is.

Help! Ik heb geen warm water meer?

Via de MyUplink app kan je bij het onderdeel "HEET WATER THUIS" de temperatuur van je warm water opvolgen. Staat deze lager dan 40°, kan je op de knop "meer warmwater" drukken.

Lukt dit niet? Contacteer dan jouw coach.

Ik heb schade aangebracht aan mijn appartement. Wat gaat mij dat kosten?

Vraag aan je coach naar het Upfix-it document. Hier vind je de prijslijst van alle mogelijke herstellingen.

 

Schilderwerken

Waar vind ik de juiste kleurcodes om de muren van mijn appartement te (her)schilderen?

Onze muren werden geschilderd met professionele verf. Het is dan ook belangrijk dat je dezelfde professionele verf gebruikt. Deze vind je in specifieke winkels: vb. Polar Paints in Gent.

  • Kleurcode muren: RAL 9010 (tennis white)
  • Kleurcode deuren en omlijstingen: RAL 9005
Moet ik als huurder zelf mijn ramen wassen?

Jazeker! 

Ben ik als huurder verantwoordelijk om mijn terras te schuren?

Jazeker. Het is belangrijk dat jouw terras jaarlijks een schuurbeurt krijgt. Idealiter gebruik je een schuurborstel en een (ecologisch) poetsproduct voor de terrassen.

 

Ongedierte

Help, ik heb een muis gezien op mijn terras! Wat doe ik?

Muizen zijn goede klimmers, dus ze kunnen gemakkelijk zichtbaar zijn tot op de terrassen van de 4de verdieping. Laat nooit afval rondslingeren op je terras en zorg dat je hier ook geen afval verzamelt.

Help, ik heb een muis gezien in mijn appartement! Wat doe ik?

Zorg dat je eten niet toegankelijk is. Veel kans dat een muisje via jouw terrasdeur is binnengedrongen. Anderzijds heeft een muis maar een gat ter grootte van een potlood nodig om ergens door te dringen. Maak het hen dan ook onmogelijk zich bij jullie te voeden. Ongedierte gespot in je appartement? Neem onmiddellijk actie & informeer je coach.

 

Water & energie

Waar kan ik mijn energieverbruik opvolgen?
  • Voor blok Fabiola bevinden de tellers zich achter de meest linkse deur bij de bergingen.
  • Voor de huizen en blok Boudewijn bevinden de tellers zich achter de 2e deur na de trap.

Hier heb je toegang toe en je kan dus zelf je meterstanden opvolgen. Kan je het niet vinden of geraak je toch niet binnen? Contacteer jouw Upliving coach. 

Waar kan ik mijn waterverbruik opvolgen?

Bij de huizen bevindt de waterteller zich ofwel in de berging op het gelijkvloers, ofwel in de kast in de inkomhal. 

Ik heb vragen over mijn energie-/waterverbruik. Waar kan ik terecht?

Stuur een mailtje naar verhuizen@smooved.be en ze helpen je graag verder.

 

Customer Care

Hoe kan het dat ik een aanmaning heb ontvangen van Upliving voor achterstallige huurbetalingen?

Stuur gerust even een mailtje naar backoffice@upliving.be en onze collega’s zoeken het graag voor je uit.

Ik zou graag het rekeningnummer van mijn domiciliering aanpassen. Kan dat?

Geen enkel probleem. Stuur je gegevens door naar backoffice@upliving.be en we passen het zo snel mogelijk voor je aan.

 

Community

Mijn buren veroorzaken overlast. Wat kan ik doen?

We zijn allemaal respectvolle mensen. Aarzel niet even kennis te maken met je buren en deel elkaars contactgegevens uit. Communicatie is de sleutel tot succes.

Mocht je structureel last hebben van overlast, aarzel dan niet om onze coach te contacteren.

Ik zou graag een feestje geven, maar mag dat wel?

Wij willen dat iedereen zoveel mogelijk van zijn appartement kan genieten. Een feestje hoort daar al een keer bij, maar natuurlijk altijd binnen de grenzen van het respect naar je buren toe.
Informeer je buren over de nakende festiviteiten of nodig hen uit en de overlast zal tot een minimum beperkt worden. Schol!