FAQ bewoners - The Brewery
Intrede
- Waar kan ik mijn intredende plaatsbeschrijving terugvinden?
Je plaatsbeschrijving wordt na ondertekening automatisch naar je e-mailadres verzonden. Het is een groot bestand en komt daarom niet altijd aan. Check zeker ook je spam. Check zeker ook je spam. Heb je het niet ontvangen? Stuur even een mailtje naar je coach en hij bezorgt je het document graag via WeTransfer.
- Wat als ik overige gebreken constateer na het ondertekenen van de plaatsbeschrijving?
Geen zorgen. De eerste twee weken kunnen er nog foto’s aan je plaatsbeschrijving toegevoegd worden. Controleer je plaatsbeschrijving dus goed en check je appartement grondig. Indien je overige gebreken constateert, maak je hier foto’s van en deze foto’s stuur je in een overzichtelijke mail naar thebrewery@upliving.be.
- Waar vind ik algemene informatie over verblijven bij Upliving?
Voor je intrede ontvang je een mail van de coach met het ‘Upliving_Introduction’-document. Hier vind je alle nuttige informatie over apps, how to’s, communicatie, …
Deelsystemen
- Wat is de Tapazz-app en waarvoor heb ik deze nodig?
Bij Upliving The Brewery gebruiken we de Tapazz-app voor verschillende diensten: het gebruik van het wassalon (Laundry) en de parkeerplaatsen voor korte termijn.
Jullie hebben allemaal een e-mail ontvangen om de app te downloaden.
- Hoe activeer ik mijn account?
- Accepteer de uitnodiging in de e-mail.
- Download de app & log in.
- Hoe reserveer ik de was- en droogmachine?
- Open de Tapazz-app.
- Klik op ‘Laundry’ en reserveer een machine naar keuze.
- Geef de juiste tijd door wanneer je wilt wassen/drogen.
- Ga naar ‘today’ / ‘bookings’ waar je een overzicht vindt van jouw reservaties.
- Ga op het gereserveerde tijdstip naar de Laundry, open je app en druk op ‘start booking’.
- Na een aantal meldingen zal de app zoeken naar de was-/droogmachine en een ‘open/close’ knop tonen.
- Je zal zien dat de wasmachine of droger nu aan zal gaan om het gewenste programma te selecteren.
- Beëindig jouw boeking binnen de reserveringsuren.
- Na jouw eerste boeking ontvang je een e-mail om de was te betalen.
- Hoeveel kost een wasbeurt?
Een wasbeurt kost €1,5 euro/uur*. Een wasbeurt duurt minimaal 2 uur.
*Deze tarieven kunnen wijzigen.
- Waar moet ik op letten tijdens mijn wasbeurt?
- Start de boeking binnen 15 minuten. Later dan 15min = no show fee.
- Beëindig jouw boeking op tijd. Bij later beëindigen wordt een boete in rekening gebracht.
- Betaling wordt per wasbeurt van je rekening afgeschreven.
- Je ontvangt een herinnering per e-mail 10 minuten voor het einde van je wasbeurt.
- Hoe reserveer ik een parkeerplaats voor korte duur?
We hebben verschillende parkeerplaatsen voor korte termijn in parking A. Hieronder vind je onze tarieven:
- 1 dag: 24u = €5/dag
- 1 week: 7 dagen = €25/week*
*Deze tarieven kunnen wijzigen.
- Waar moet ik op letten tijdens mijn huur van de parkeerplaats?
Je kan de garage openen via de app wanneer u voor de garage staat (nadat je jouw boeking hebt gestart).
Start altijd jouw boeking om dubbele boekingen te voorkomen.- Ik heb een probleem met mijn Tapazz-account, waar kan ik terecht?
Contacteer dan de helpdesk: support@tapazz.com
- Hoe kan ik de deelfietsen gebruiken?
De deelfietsen staan geparkeerd tegenover het kippenhok. Elke deelfiets is voorzien van een hangslot met code: 1731.
Is er een probleem met een fiets? Breng dan jouw coach op de hoogte.
Gemeenschappelijke ruimtes en BBQ
- Hoe reserveer ik de co-working/ontspanningsruimte (co-chillroom) en de BBQ?
Via de QR-code op het scherm aan de inkomhal kom je terecht in de reservatieagenda.
- Co-Chillroom: een reservatie kost €50* voor een halve dag (4u) en 100 euro voor een volledige dag (8u). Dit bedrag wordt onmiddellijk na reservatie overgemaakt op de Upliving Community rekening.
- BBQ: een reservatie kost €5*. Dit bedrag wordt onmiddellijk na reservatie overgemaakt op de Upliving Community rekening.
*Tarieven kunnen wijzigen.
Internet
- Wat doe ik als mijn internetverbinding niet werkt of onstabiel is?
We hebben een 24/7 support-service met Smarteye, de leverancier.
Het telefoonnummer vind je op de modem in je technische berging: 09/395.60.00.- Ik zou toch graag sneller internet willen. Hoe kan dit?
Er zijn verschillende upgrades mogelijk.
Vraag je coach om meer info over onze snellere formules.
Sleutel & deurbel
- Hoe werkt de deurbel?
Elk gebouw is voorzien van een Fasttel-systeem. Je appartementsnummer is gelinkt aan je telefoon & je zal dus een oproep krijgen als iemand aanbelt.
Best dit nummer even opslaan als ‘deurbel’.
Je kan de deur openen met je telefoon door op toets “2” te drukken.- Hoe werkt mijn badge en heb ik overal toegang?*
Badge:
Met je badge heb je toegang tot alle deuren die jij nodig hebt. Even de wandlezer scannen en zodra het lampje groen wordt, kan je de deur openen.Salto KS app:
De Salto KS app is gelinkt aan jouw badge. Je ontvangt een uitnodigingsmail van Salto KS en je kan de app gemakkelijk downloaden. Hierdoor kan je je smartphone als extra sleutel gebruiken.*Het Salto-systeem wordt gebruikt in Queen en The Brewery.
Afval
- Waar kan ik mijn afval kwijt?
Er zijn in totaal vier afvallokalen bij Upliving The Brewery.
- Gebouw 29: voor 29 & 31
- Gebouw 25: voor 25 & 23
- Gebouw 19: voor 19, 21, 23 & 25
- Gebouw 17: voor 17
- Sorteren, hoe doe ik dat?
We hebben vier soorten afvalcontainers:
- ZWART: restafval (afval mag in elke mogelijke zak)
- GEEL: karton/papier (geen zak, geen plastic, isomo of andere…)
- BLAUW: PMD (indien in een zak: transparant)
- ORANJE: organisch afval (altijd in de oranje zak!)
Overige voedseloverschotten mogen – volgens de informatie op het plakkaat aan de kippenren – aan de kippen gegeven worden.
- Wat doe ik als de containers niet aanwezig zijn in het afvallokaal?
Wanneer de containers niet op hun vertrouwde plaats staan, dan vind je ze hoogstwaarschijnlijk buiten terug ter ophaling.
In The Brewery worden de containers woensdag buiten gezet voor ophaling en donderdagavond worden ze terug binnen geplaatst.
1 gouden regel: laat jouw afval nooit op de grond achter. Gewoon even naar buiten gaan en het daar in de desbetreffende containers weggooien.
- Waar breng ik mijn grof huisvuil naartoe?
Jouw grof huisvuil hoort thuis in één van de containerparken van Brussel. Check zeker even de website van Bruxelles Propreté: www.arp-gan.be
Jouw appartement
- Hoe werkt mijn vaatwasser?
- Hoe werkt mijn combi oven?
- Het licht op mijn toilet en in mijn berging blijft branden! Wat doe ik?
De verlichting van het toilet en van de berging werkt automatisch.
Deze sensor is heel gevoelig en detecteert jou soms vooraleer je het door hebt, ook met een gesloten deur.De duurtijd van brandend licht kan aangepast worden: 5 seconden / 90 seconden / 3 minuten.
Indien je dit wenst, contacteer dan jouw coach.- Er zijn enkele lampjes kapot in mijn appartement. Waar kan ik deze kopen?
Je kan deze lampen aankopen bij een doe-het-zelf-winkel in de buurt.
Tip: neem voor de zekerheid de defecte lamp mee zodat je zeker het juiste type aankoopt of contacteer jouw coach voor meer details.
- Hoe werkt mijn warmtepomp?
Vraag eerst en vooral advies aan jouw coach indien er een probleem is.
- Help! Ik heb geen warm water meer?
Controleer even of het lampje aan de voorkant van je warmtepomp ‘groen’ is.
Indien je warmtepomp ‘rood’ kleurt, dan kan je deze resetten met de horizontale schuifknop vooraan de warmtepomp.
Zet je warmtepomp even uit – wacht 10 seconden – en zet ze nadien weer aan. Informeer je coach voor een grondige controle.
- Hoe kan ik mijn ventilatie aanpassen?
Je ventilatie heeft drie verschillende standen.
Stand 2 is de ideale stand voor elk appartement.Hoor je ze toch blazen/zuigen? Zet ze dan ’s nachts gerust op 1, maar vergeet ze ’s ochtends niet opnieuw op 2 te zetten.
Heb je veel bezoek? Dan is stand 3 aan te raden.
- Er verschijnt FILTER op mijn ventilatie-unit tegen het plafond. Wat moet ik doen?
Indien FILTER verschijnt, kan je de 2 filters uit de ventilatie halen, even stofzuigen en terugsteken.
Vervolgens op ‘OK’ drukken en alles is in orde.
1x per jaar wordt de ventilatie (& de warmtepomp) volledig nagekeken & worden de filters volledig vervangen.- Ik heb schade aangebracht aan mijn appartement. Wat gaat mij dat kosten?
Vraag aan je coach naar het Upfix-it document. Hier vind je de prijslijst van alle mogelijke herstellingen.
Schilderwerken
- Waar vind ik de juiste kleurcodes om de muren van mijn appartement te (her)schilderen?
Onze muren werden geschilderd met professionele verf. Het is dan ook belangrijk dat je dezelfde professionele verf gebruikt. Deze vind je in specifieke winkels: vb. Caron Laeken (op 10 min. van Upliving)
- Witte muren: HERBOL- Zenit PU 03 122 (Tennis white)
- Grijze muren: HERBOL Flamant Noire de Lune 190
! Let op: voor de deuren gelden dezelfde kleurcodes, maar hiervoor heb je andere verf nodig (muurverf vs. deurverf)
- Moet ik als huurder zelf mijn ramen wassen?
Jazeker! Je kan evenwel een ramenpoetsset gratis gebruiken en reserveren via de coach. Contacteer hem op tijd.
- Ben ik als huurder verantwoordelijk om mijn terras te schuren?
Jazeker. Het is belangrijk dat jouw terras jaarlijks een schuurbeurt krijgt. Idealiter gebruik je een schuurborstel en een (ecologisch) poetsproduct voor de terrassen.
Ongedierte
- Help, ik heb een muis gezien op mijn terras! Wat doe ik?
Muizen zijn goede klimmers, dus ze kunnen gemakkelijk zichtbaar zijn tot op de terrassen van de 6de verdieping. Laat nooit afval rondslingeren op je terras en zorg dat je hier ook geen afval verzamelt.
- Help, ik heb een muis gezien in mijn appartement! Wat doe ik?
Zorg dat je eten niet toegankelijk is. Veel kans dat een muisje via jouw terrasdeur is binnengedrongen. Anderzijds heeft een muis maar een gat ter grootte van een potlood nodig om ergens door te dringen. Maak het hen dan ook onmogelijk zich bij jullie te voeden. Ongedierte gespot in je appartement? Neem onmiddellijk actie & informeer je coach.
Water & energie
- Waar kan ik mijn energieverbruik opvolgen?
In beide gebouwen is er een groot tellerlokaal in de kelder. Hier heb je toegang toe en je kan dus zelf je meterstanden opvolgen. Kan je het niet vinden of geraak je toch niet binnen? Contacteer jouw coach en hij wijst je graag de weg.
- Waar kan ik mijn waterverbruik opvolgen?
Je waterteller bevindt zich vlakbij je appartement. In de gang in de grote witte kast vind je je waterteller terug.
- Ik heb vragen over mijn energie-/waterverbruik. Waar kan ik terecht?
Stuur een mailtje naar verhuizen@smooved.be en ze helpen je graag verder.
Customer Care
- Hoe kan het dat ik een aanmaning heb ontvangen van Upliving voor achterstallige huurbetalingen?
Stuur gerust even een mailtje naar backoffice@upliving.be en onze collega’s zoeken het graag voor je uit.
- Ik zou graag het rekeningnummer van mijn domiciliëring aanpassen. Kan dat?
Geen enkel probleem. Stuur je gegevens door naar backoffice@upliving.be en we passen het zo snel mogelijk voor je aan.
Community
- Mijn buren veroorzaken overlast. Wat kan ik doen?
We zijn allemaal respectvolle mensen. Aarzel niet even kennis te maken met je buren en deel elkaars contactgegevens uit. Communicatie is de sleutel tot succes.
Mocht je structureel last hebben van overlast, aarzel dan niet om onze coach te contacteren.
- Ik zou graag een feestje geven, maar mag dat wel?
Wij willen dat iedereen zoveel mogelijk van zijn appartement kan genieten. Een feestje hoort daar al een keer bij, maar natuurlijk altijd binnen de grenzen van het respect naar je buren toe.
Informeer je buren over de nakende festiviteiten of nodig hen uit en de overlast zal tot een minimum beperkt worden. Schol!