FAQ bewoners - The Mill
Intrede
- Waar kan ik mijn intredende plaatsbeschrijving terugvinden?
Je plaatsbeschrijving wordt na ondertekening automatisch naar je e-mailadres verzonden. Het is een groot bestand en komt daarom niet altijd aan. Check zeker ook je spam. Heb je het niet ontvangen? Stuur even een mailtje naar je coach en zij bezorgt je het document graag via WeTransfer.
- Wat als ik overige gebreken constateer na het ondertekenen van de plaatsbeschrijving?
Geen zorgen. De eerste twee weken kunnen er nog foto’s aan je plaatsbeschrijving toegevoegd worden. Controleer je plaatsbeschrijving dus goed en check je appartement grondig. Indien je overige gebreken constateert, maak je hier foto’s van en deze foto’s stuur je in een overzichtelijke mail naar themill@upliving.be.
- Waar vind ik algemene informatie over verblijven bij Upliving?
Deze informatie kan je integraal terugvinden op deze pagina. Geweldig toch!?
Deelsystemen
- Wat is de Tapazz-app en waarvoor heb ik deze nodig?
Bij Upliving The Mill gebruiken we de Tapazz-app voor het gebruik van het wassalon (Laundry).
Jullie hebben allemaal een e-mail ontvangen om de app te downloaden.
- Hoe activeer ik mijn Tapazz-account?
- Accepteer de uitnodiging in de e-mail.
- Download de app & log in.
- Hoe reserveer ik de was- en droogmachine?
- Open de Tapazz-app.
- Klik op ‘Laundry’ en reserveer een machine naar keuze.
- Geef de juiste tijd door wanneer je wilt wassen/drogen.
- Ga naar ‘today’ / ‘bookings’ waar je een overzicht vindt van jouw reservaties.
- Ga op het gereserveerde tijdstip naar de Laundry, open je app en druk op ‘start booking’.
- Na een aantal meldingen zal de app zoeken naar de was-/droogmachine en een ‘open/close’ knop tonen.
- Je zal zien dat de wasmachine of droger nu aan zal gaan om het gewenste programma te selecteren.
- Beëindig jouw boeking binnen de reserveringsuren.
- Na jouw eerste boeking ontvang je een e-mail om de was te betalen.
- Hoeveel kost een wasbeurt?
Een wasbeurt kost €1,5 euro/uur*. Een wasbeurt duurt minimaal 2 uur.
*Deze tarieven kunnen wijzigen.
- Waar moet ik op letten tijdens mijn wasbeurt?
- Start de boeking binnen 15 minuten. Later dan 15min = no show fee.
- Beëindig je boeking op tijd. Bij later beëindigen wordt een boete in rekening gebracht.
- Betaling wordt per wasbeurt van je rekening afgeschreven.
- Je ontvangt een herinnering per e-mail 10 minuten voor het einde van jouw wasbeurt.
- Ik heb een probleem met mijn Tapazz-account, waar kan ik terecht?
Contacteer dan de helpdesk via support@tapazz.com
Gemeenschappelijke BBQ
- Hoe reserveer ik de BBQ?
De vaste BBQ is beschikbaar om te gebruiken in de tuin en werkt volgens één gouden regel: 'je laat de BBQ properder achter dan dat je hem hebt aangetroffen.'
Internet
- Wat doe ik als mijn internetverbinding niet werkt of onstabiel is?
We hebben een 24/7 support-service met Smarteye, de leverancier.
Je kan hen telefonisch contacteren via 09 395 6000 (24/7).- Ik zou toch graag sneller internet willen. Hoe kan dit?
Er zijn verschillende upgrades mogelijk. Vraag je coach voor meer informatie over de snellere formules.
Sleutel & deurbel
- Hoe werkt de deurbel?
Elk gebouw is voorzien van een Fasttel-systeem. Je appartementsnummer is gelinkt aan je telefoon & je zal dus een oproep krijgen als iemand aanbelt.
Best dit nummer even opslaan als ‘deurbel’.
Je kan de deur openen met je telefoon door op toets “2” te drukken.- Hoe werkt mijn badge en heb ik overal toegang?*
Badge:
Met je badge heb je toegang tot alle deuren die jij nodig hebt.
Even de wandlezer scannen en zodra het lampje groen wordt, kan je de deur openen.
Afval
- Waar kan ik mijn afval kwijt?
Jouw afval kan je deponeren in de afvalcontainers op de site van Ganda Upkot.
- Sorteren, hoe doe ik dat?
We hebben vier soorten afvalcontainers:
- Restafval (afval mag in elke mogelijke zak)
- Karton/papier (geen zak, geen plastic, isomo of andere…)
- PMD (indien in een zak: transparant)
- Glas
Voedseloverschotten mogen – volgens de informatie op het plakkaat aan de kippenren – aan de kippen gegeven worden.
- Wat doe ik als de containers niet aanwezig zijn in het afvallokaal?
Wanneer de containers niet op hun vertrouwde plaats staan, dan vind je ze hoogstwaarschijnlijk buiten terug ter ophaling.
1 gouden regel: laat jouw afval nooit op de grond achter. Gewoon even naar buiten gaan en het daar in de desbetreffende containers weggooien.
- Waar breng ik mijn grof huisvuil naartoe?
Jouw grof huisvuil hoort thuis in één van de containerparken van Gent. Check zeker even de website van IVAGO: https://www.ivago.be.
Jouw appartement
- Hoe werkt mijn vaatwasser?
- Hoe werkt mijn combi oven?
- Het licht op mijn toilet en in de berging blijft branden! Wat doe ik?
De verlichting van het toilet en van de berging werkt automatisch.
Deze sensor is heel gevoelig en detecteert jou soms vooraleer je het door hebt, ook met een gesloten deur.De duurtijd van brandend licht kan aangepast worden: 5 seconden / 90 seconden / 3 minuten.
Indien je dit wenst, contacteer dan jouw coach.- Er zijn enkele lampjes kapot in mijn appartement. Waar kan ik deze kopen?
Je kan deze lampen aankopen bij een doe-het-zelf-winkel in de buurt.
Tip: neem voor de zekerheid de defecte lamp mee zodat je zeker het juiste type aankoopt of contacteer jouw coach voor meer details.
- Wat is Open Motics en waarvoor gebruik ik het?
Open Motics maakt het mogelijk om de verlichting, verwarming en elektriciteit (stopcontacten) niet alleen met drukknoppen te bedienen, maar ook via je smartphone, tablet of computer - waar en wanneer u maar wilt.
Jouw Coach zal jou een online uitnodiging sturen om de applicatie en desktopversie (Open Motics Cloud) te gebruiken.
Meer informatie (handleidingen & introductievideo's) vind je op de website.
Heb je technische problemen?
Contacteer dan de helpdesk via support@openmotics.com of 09 396 61 23.
- Ik heb schade aangebracht aan mijn appartement. Wat gaat mij dat kosten?
Vraag aan je coach naar het Upfix-it document. Hier vind je de prijslijst van alle mogelijke herstellingen.
Schilderwerken
- Waar vind ik de juiste kleurcodes om de muren van mijn appartement te (her)schilderen?
Onze muren werden geschilderd met professionele verf. Het is dan ook belangrijk dat je dezelfde professionele verf gebruikt. Deze vind je in specifieke winkels zoals bv. Polar Paints in Gent.
- Witte muren: Tennis white RAL 9010 (MERK : HERBOL)
- Grijze muren: Flamant Noire de Lune 190
! Let op: voor de deuren gelden dezelfde kleurcodes, maar hiervoor heb je andere verf nodig (muurverf vs. deurverf)
- Moet ik als huurder zelf mijn ramen wassen?
Jazeker!
De buitenkant van de dakramen van de appartementen van het 4de verdiep worden 1x per jaar gedaan door een ramenwasser.
- Ben ik als huurder verantwoordelijk om mijn terras te schuren?
Jazeker. Het is belangrijk dat jouw terras jaarlijks een schuurbeurt krijgt. Idealiter gebruik je een schuurborstel en een (ecologisch) poetsproduct voor de terrassen.
Ongedierte
- Help, ik heb een muis gezien op mijn terras! Wat doe ik?
Muizen zijn goede klimmers, dus ze kunnen gemakkelijk zichtbaar zijn tot op de terrassen van de 4de verdieping. Laat nooit afval rondslingeren op je terras en zorg dat je hier ook geen afval verzamelt.
- Help, ik heb een muis gezien in mijn appartement! Wat doe ik?
Zorg dat je eten niet toegankelijk is. Veel kans dat een muisje via jouw terrasdeur is binnengedrongen. Anderzijds heeft een muis maar een gat ter grootte van een potlood nodig om ergens door te dringen. Maak het hen dan ook onmogelijk zich bij jullie te voeden. Ongedierte gespot in je appartement? Neem onmiddellijk actie & informeer je coach.
Water & energie
- Waar kan ik mijn energieverbruik opvolgen?
Op verdieping -1 is ons tellerlokaal. Hier heb je toegang toe en je kan dus zelf je meterstanden opvolgen. Kan je het niet vinden of geraak je toch niet binnen?
Contacteer jouw coach en die wijst je graag de weg.- Ik heb vragen over mijn energie-/waterverbruik. Waar kan ik terecht?
Stuur een mailtje naar verhuizen@smooved.be en ze helpen je graag verder.
Customer Care
- Hoe kan het dat ik een aanmaning heb ontvangen van Upliving voor achterstallige huurbetalingen?
Stuur gerust even een mailtje naar backoffice@upliving.be en onze collega’s zoeken het graag voor je uit.
- Ik zou graag het rekeningnummer van mijn domiciliëring aanpassen. Kan dat?
Geen enkel probleem. Stuur je gegevens door naar backoffice@upliving.be en we passen het zo snel mogelijk voor je aan.
Community
- Mijn buren veroorzaken overlast. Wat kan ik doen?
We zijn allemaal respectvolle mensen. Aarzel niet even kennis te maken met je buren en deel elkaars contactgegevens uit. Communicatie is de sleutel tot succes.
Mocht je structureel last hebben van overlast, aarzel dan niet om onze coach te contacteren.
- Ik zou graag een feestje geven, maar mag dat wel?
Wij willen dat iedereen zoveel mogelijk van zijn appartement kan genieten. Een feestje hoort daar al een keer bij, maar natuurlijk altijd binnen de grenzen van het respect naar je buren toe.
Informeer je buren over de nakende festiviteiten of nodig hen uit en de overlast zal tot een minimum beperkt worden. Schol!